2024-11-07

Vi söker Innesäljare / Teknisk Support för omgående anställning

RUTAB är ett dynamiskt företag som fortsätter att expandera och utveckla sin verksamhet och vi har nu behov av att anställa en ny medarbetare omgående.

Rutab AB är idag verksamt inom elektrotekniskt material och är marknadsledande i Sverige inom kabelförskruvningar, genomföringar och skyddsslang, samt en mycket stark aktör inom maskinkabel, belysningsstyrning och arbetsbelysning. Verksamheten bedrivs främst i Sverige, Norge och Finland och omsätter cirka 300 Mkr. Bolaget präglas av hög tillväxttakt, god lönsamhet och innovationskraft. Rutabs ägare är långsiktiga och finansiellt starka. Våra målgrupper är främst elgrossister, elinstallatörer samt kunder inom Industri/OEM. Rutab arbetar för att bidra till hållbar utveckling inom samhälle och miljö och ser det som ett viktigt värde för våra kunder. Läs mer om oss på www.rutab.se

Placeringsort: Helsingborg alternativt Nässjö

Arbetsuppgifter:
Du kommer ingå i vår Supportgrupp och arbeta brett med diverse administrativa arbetsuppgifter kombinerat med mycket kundkontakt via mail och telefon. En stor del av det dagliga arbetet består i order- och offerthantering men i denna tjänst ligger också fokus på teknisk support och projektering av belysningsstyrning och snabbkopplat. Att dagligen stötta både våra kunder och utesäljare i frågor kring våra produkter.

Vi letar efter dig som:

  • Är fokuserad, ansvarstagande och trivs i ett högt tempo.
  • Har viljan att lära och utveckla dig inom din yrkesroll.
  • Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
  • Har el-teknisk kunskap (exempelvis arbetat som elektriker).
  • Har datorvana.

Din personlighet:
Som person ser vi att Du är tillmötesgående med ett intresse och vilja att hjälpa kunder. Du trivs att arbeta i grupp och i nära samarbete med övriga kollegor. Vi lägger stor vikt vid Din personliga karaktär och Dina ambitioner.
Ett intresse för teknik och någon form av el-teknisk bakgrund är krav.

Vi erbjuder dig:
Möjlighet att arbeta och utvecklas brett med olika arbetsuppgifter och produkter. Anställning i ett stabilt företag med familjärt arbetsklimat och högt i tak. Möjlighet till personlig utveckling och utökade ansvarsområden över tid. Förmåner så som friskvårdsbidrag, tjänstepension, företagshälsovård och möjlighet att arbeta på distans.

Ansökan:
Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Supportchef Erik Andersson, erik.andersson@rutab.se, telefon 0380-55 81 99.

Din ansökan skickar du på mail till ansokan@rutab.se.

Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka in din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2024-12-15.